Testing Ourselves

L'aclimatació exprés de Kilian Jornet i Emelie Forsberg

Play Video

Sinopsi

És possible escalar un cim de 8.000m en quinze dies? Quina aclimatació cal fer i com afecta al cos? Aquestes preguntes rondaven pel cap d'en Kilian Jornet i l'Emelie Forsberg. Per buscar la resposta es van embarcar en un projecte per intentar fer cim al Cho Oyu amb un nou mètode d'aclimatació que pot fer evolucionar l'aplinisme. Funcionarà? 

Data de l'activitat

24 d'abril 2017 - 7 de maig 2017

Team

Kilian Jornet
Emelie Forsberg

Cim

Cho Oyu
Himàlaia

Aspectes tècnics

Altitud: 8.201m
Sense oxigen
Equipament lleuger

Objectiu

Viatge de 2 setmanes per pujar un pic de 8000m, obrir noves maneres d'escalar cims alts en un curt període de temps i amb pre-aclimatació.

Cim aconseguit

Cim o voltants, només el Kilian Jornet

Protocol d'aclimatació

1 mes de dormir en hipòxia i entrenament 
1 setmana d'aclimatació als Alps (4000m) 
3 dies de viatge

Pre-Aclimatació

Dormir en una tenda en hipòxia els 30 dies abans de marxar cap a l'Himàlaia: setmana 1 - 4000m ↗ setmana 4 - 5800m

Durant aquestes setmanes també vam entrenar en altituds simulades: 

  1. Matí: entrenaments llargs a l'aire lliure (de 3 a 15 hores d'esquí de muntanya i alpinisme) 
  2. Tarda: 6 dies/setmana: de 40 minuts a 1h: en una cinta a 6000m - 10 minuts d'escalfament (10km/h) i intervals de 5 minuts lents (10km/h en terreny pla) i 5 minuts ràpids (12-15km/h o 10km/h al 15% d'inclinació) 

L'Emelie ho va fer una mica més suau pero corrent majorment a 10km/h. Després d'això vam anar als Alps, vam dormir a Plateau Rosa (3500m) i vam entrenar al voltant de 4000m (Mezzalama Race)

Un total d'unes 300h en altitud (280h). 

 

Descarrega el Protocol d'Aclimatació

El viatge

Viatge curt: logística pensada per viatjar ràpid, 3 dies des de Mezzalama - Ginebra fins al camp base Cho Oyu: 1- GNV-KTM 2- KTM-Lhasa-Shigatse 3- Shigatse-CBC. Viatgem només amb una motxilla amb equipament tècnic i roba.

A la muntanya:

1. Sempre dormim a baixa altitud (màxim ABC-6400m)
2. Els primers 10 dies a la muntanya i tota la resta de dies excepte els ascensos anàvem a molt baixa velocitat (màxim 130ppm - una velocitat en què puguis parlar) per no esgotar el sistema cardiovascular
3. 1 dia de descans - 1 dia d'activitat. Màxim 2 dies de descans o d'activitat
4. Pujar a un ritme lent les dues primeres setmanes (màxim 130ppm) - un ritme en què puguis parlar
5. Escalar sempre lleuger i fer el cim i baixar el mateix dia